Deguen
Tokyo Newbie
|
Post by Deguen on Oct 5, 2005 11:40:17 GMT 1
vil mene selv at blod høre mere ind under j-fashion
|
|
|
Post by Noir on Oct 8, 2005 9:25:11 GMT 1
Lolita ER da J-fashion!! Bare en af stilene. J-fashion er jo bare japansk mode. Men ved godt hvad du mener. Tjaa, det hører nok mest under Gothic Lolita eller goth. (altså JAPANSK goth IKKE vestlig goth - lad os evt. kalde det j-goth så vi kan kende forskel.) Så blod hører måske under en blanding af Gothic Lolita og j-goth ? Ehehe
|
|
|
Post by Angelica on Oct 14, 2005 14:39:48 GMT 1
Angelakane: der er ikke blod i gothic lolita, det er en sød stil. Du ved, som sukker, intet blod.
|
|
|
Post by Dina on Oct 14, 2005 16:34:43 GMT 1
Man kan lave en en mere makaber lolita stil, hvor blod indgår! (Naturligvis ikke rigtigt blod) Så man kan egentlig godt sige at blod kan høre med... Men det handler jo bare om at blande stilene, og ser hvad man får ud af det! Når jeg tænker på GL, er blod da over hovedet ikke det første jeg tænker på! *gør det faktisk ikke engang?*
|
|
|
Post by Angelica on Oct 15, 2005 20:40:42 GMT 1
Enig med Dina, om at man kan blande stilene sammen og lave sådan lidt bloody-look inden for GL, men hovedpunktet er vel, at GL ikke er så blodigt igen. Tænk på sukker, lollipops og soft ice. Jeg tænker slet ikke på blod, jeg har nemlig ikke brug for blodet, det er sgu i forvejen alle vejen, så hvorfor skulle det også invaderer min tøjstil?
|
|
|
Post by Dina on Oct 16, 2005 23:48:08 GMT 1
Altså... Når jeg tænker på lolita stilene, er det stile som sweet lolita & baby doll lolita, der dukker op først! Bare fordi jeg bedst kan lide GL, behøves det jo ikke at være det jeg tlnker på først! Men alle de der søde ting osv. er noget som jeg først tænker på! Også selvom jeg ved at der er mange forskellige lolita stile... Men blod er ikke noget der hører vildt meget med indenfor GL...
|
|
|
Post by angelakane on Nov 4, 2005 11:26:25 GMT 1
hmm... okay da. Jeg mener bare, jeg vil da mene at jeg har det i et formt for ens semantisk skema... altså både det søde, lillepige-look men sammen med det lidt mere rå... men ikke rå som i goth! lidt svært at forklare... ^^; men mener nu osse, at blodhører med NOGLE GANGÈ!! ikk altid selvfølgelig ^___^
|
|
|
Post by Angelica on Nov 4, 2005 21:16:35 GMT 1
Er det ikke mere punk, som er råt? Goth er, efter min personlige opfattelse, raffineret? Men det er bare min mening.
|
|
|
Post by Dina on Nov 5, 2005 18:29:16 GMT 1
Det kommer an på hvilken slags goth det er... For det første er der den der med tusind kæder og pighalsbånd. Så er der den elegante, den med alt for lidt tøj, den gammeldags vampyr-stil osv...
|
|
|
Post by Angelica on Nov 5, 2005 19:21:25 GMT 1
Jeg tror simpelthen bare, at goth for mig, er gothic aristocrat. De andre genre inde for goth, ser jeg nærmest ikke, men jo, de er der jo. Men når jeg omtaler goth, så er det med -ic aristocrat i mente. Det er egentligt lidt åndsvagt, jeg burde kunne sætte de sidste bogstaver på, men sådan er jeg nu engang.
|
|