|
Post by Dina on Oct 14, 2005 13:09:07 GMT 1
Hmm... Der er ikke vildt mange der kender til GL. Men der er faktisk kommet overraskende mange, som lige pludselig ved det. Tror i at det er muligt, at GL kan blive en kendt stil i DK? Selvfølgelig vil det tage år, men alligevel? Japen plejer at være ret langt fremme i næsten alt... Kan GL virkelig blive en stil, som de fleste kender navnet på? Sådan så man går på gaden og tænker... "Se! Der går en i Gothic Lolita tøj"?
|
|
|
Post by Noir on Oct 14, 2005 13:19:11 GMT 1
Muligvis ja. Flere og flere ser animé og/eller læser manga hvor der tit optræder folk i Lolita-lignene tøj. På den måde hører de nok om det, og efterhånden finder de ud af navnet. Så, ´jaa, tror i hvert fald at det blir mere og mere "kendt" men tror aldrig det blir kendt som "hippie" eller "punker" var engang. Min mormor ved da ikke hvad gothic lolita er - men hun ved da nok hvad en hippie er eller en punker for den sags skyld. Af den grund at det var så udbredt i 60-70-80´erne. Men tror ikke GL blir SÅ udbredt. Men tror flere om flere unge hører om det... Desværre misforstå mange det. Bl.a skrev en dette til mig:
"Sort hår (naturligvis ^_^) sat op på en eller anden måde, kort nederdel (af en eller anden slags), sort-og-hvid stribede tights (eller leggings - jeg kan ikke kende forskel.)"
Sååå, det viser jo at vedkommende har hørt om stilen Gothic Lolita, men absolut ikke rigtigt ved hvad den går ud på... "sort hår - naturligvis" PFT!!
Der var også en som sendte mig et billede af en pige med fladt brunlig sort hår sat i to FLADE høje rottehaler, i ført et micro skørt (ternet - hvilket er GL, men ikke mini-skørter) og en hvid bluse der stod åben så man ku se hende bh, og spurgte mig om ikke det var GL... tsk tsk tsk *ryster på hovedet* Så trist at folk skal sætte det i en seksuel forbindelse pga af ordet Lolita...Suk Men har desværre ikke billedet mere... ØV! XD
|
|
|
Post by Dina on Oct 14, 2005 13:22:01 GMT 1
Ja, det er ret ærgeligt... GL bliver ALT for meget indblandet i alt muligt lårkort! Man finder den her helt vildt GL'e nederdel i H&M... Indtil man finder ud af den er lårkort! Men alligevel... Det er på vej fremad mod DK. Men måske i den forkerte retning? Måske er der mange der misforstår den?
|
|
|
Post by Dina on Oct 14, 2005 13:27:53 GMT 1
Fandt faktisk også ud af, at der er rigtig mange der hører J-Rock! Det kan også kun være godt!
|
|
|
Post by Noir on Oct 14, 2005 13:29:50 GMT 1
Ja, tror helt klart at det blir misforstået... Man ser aldrig ÆGTE lolita tøj i fx H&M..
Ja, mange hører J-rock, men tit ikke bands som dyrker GL stilen, men mere andre j-rock bands... Så, tror ikke folk lærer noget rigtigt om GL fra j-rock bands...
|
|
|
Post by Dina on Oct 14, 2005 13:33:02 GMT 1
Nej... det er vildt irriterende! Det kan være at det minder m, men det er helt sikkert ikke GL!
Og J-Rock... Godt nok har det jo ikke decideret noget at gøre med GL. Men det kan da kun gå frem af! Mange & Animé, har jo egentlig heller ikke vildt meget at gøre med det! *Undtagen visse film/ bøger* Men det er jo ligesom J-Rock!
|
|
|
Post by Angelica on Oct 14, 2005 14:33:50 GMT 1
Hey, hey, jeg kendte også ordet "Gothic Lolita" i lang tid, før jeg egentligt anede hvad det var, hvilket kan ses i mit galleri på tb. I er fremme i skoen, men det betyder ikke, at resten af Danmark er lige så hurtig. No offence, men sådan er det bare.
|
|
|
Post by Noir on Oct 14, 2005 14:36:00 GMT 1
Hey, hey, jeg kendte også ordet "Gothic Lolita" i lang tid, før jeg egentligt anede hvad det var, hvilket kan ses i mit galleri på tb. I er fremme i skoen, men det betyder ikke, at resten af Danmark er lige så hurtig. No offence, men sådan er det bare. Hvad er det du mener? Vi har da ikke sagt noget om at resten af Danmark ved noget. Hvad er din pointe? Kan ikke hvad vi skulle blive offensed af?
|
|
|
Post by Angelica on Oct 14, 2005 14:43:49 GMT 1
Jeg mener bare, at det tager nok noget tid, før folk lærer hvad gl rigtigt er. Jeg troede engang, at det kun var sort tøj og damned bloody mary-look a like. Jeg mener bare, at vi nok ikke skal være så firkantede herinde med, hvad folk tror gl er. Selvfølgelig reagerer de på lolita og tror, at det skal være sexet, sådan er man jo engang imellem. Der går nok nogle år, før folk har forstået hvad GL er og før det er udbredt.
|
|
|
Post by Dina on Oct 16, 2005 23:51:28 GMT 1
Ja, ja... Det skrev jeg jo også... Men alligevel, rykker det da mere fremad! Om det er godt eller dårligt, ved jeg ikke. Men så meget er der jo heller ikke sket! Men der er et eller andet inde i mit hoved, der siger at der i hvert fald bliver flere folk, der lære hvad GL er. Sådan nogenlunde i hvert fald! XD
|
|