|
Post by Dina on Oct 26, 2005 8:38:19 GMT 1
Uhhh! Glæder mig!
|
|
|
Post by Ripper on Oct 26, 2005 12:04:03 GMT 1
Nogen store, faste krøller med et lolita-headdress ser kawaii ud XD
|
|
|
Post by Dina on Oct 26, 2005 19:46:09 GMT 1
*ENIG!* XD
|
|
|
Post by Noir on Oct 28, 2005 16:07:24 GMT 1
Ehem TIPS!! Måske skulle folk komme med tips og gode idéer?
Jeg har nogle forskellige idéer og tips i hvert fald.
Først til Dina og Miki kommentarer: ALLE ser dumme ud kun med eyeliner på!!
En walkthrough til GL make up:
Hud: Start med at rengøre huden grundigt, smøre creme på, børste tænder osv. (Børst ALTID tænder inden du tager make uppen på) Læg evt. en lys, let pudder. Husk at bruge en stor pudderbørste og IKKE en svamp. Bruger du en svamp kommer pudderen tit til at sidde i kager og se grim ud. Husk hals og ører, eller ser du meget malet ud. Læg evt. et let lag rouge på kinderne så du ser sund og æblekindet ud! (Jeg laver nogle tegninger en dag, om hvordan det skal gøres)
Øjne: Start med at lægge pudder på øjenlåget. Så kager øjenskyggen ikke sammen i folderne. Sort look/Smokey eyes: Læg et tykt lag sort eller mørkegrå øjenskygge på øjenlåget, men kun til ca. ved globelinien. Husk at udglatte skarpe kanter. Brug en god pensel til øjenskygge - undgå skumapplikatore når du bruger sort øjenskygge - det går altid galt. Læg IKKE eyeliner oven over vipperne. Sort formindsker så eyeliner vil gøre øjet endnu mindre. Læg også en tynd streg af sort øjenskygger under de underste vipper. DROP EYELINER HER OGSÅ!! Det får dit øje til at se meget lille ud og GL´ere har STORE øjne!! Læg evt. lidt hvid eyeliner inde på øjet våde kant. Slut af med mascara. Er det udført flot kan det se meget smukt ud - men det er de færreste der kan bære sort make up. Hvis du gerne vil have en mere intens sort eller en glossy sort - så knus lidt sort pulver øjenskygge og bland med vaseline og læg det på øjenlåget med en vatpind - husk altid at tone farven ud. Læg også lidt highlighter under øjenbrynets knæk.
Naturlig lolita make up: Start med at lægge en sart lyserødlig øjenskygge på hele øjenlåget. Læg en kraftigere lyserød på det uderste af øjenlåget - læg hvid øjenskygge i øjenkrogen (Det åbner øjet) Læg sort eyeliner/øjenskygge i en tynd linie under de nederste vipper og ton ud med lidt lyserød ovenpå. Slut af med masser af mascara - på de øverste vipper og et enkelt lag på de nederste. Lad det tørre helt og læg derefter mascara på spidserne af dine øjenvipper. Jo længere de gør det - putte mascara på - tørre osv - jo længere blir de. Og jo længere jo bedre.
Læber: En gylden læbestift passer de fleste. Men husk - kraftige postkasserøde får tænderne til at se mere gule ud. Til Smokey eyes er en svag lipgloss god - til lolita, brug en lyserødlig lipgloss!
Andre tips og "regler":
Husk!! Altid mest fokus på øjne eller læber! Det er enten eller! Du skal ikke kage en masse på begge dele - så kommer du til at se meget unaturlig og malet ud. Læg evt. en smuk smuk farve med massere af gloss på læberne og hold øjnene neutrale med lidt brun-rød øjenskygge og mascara. Drop eyeliner på den våde kant! (Med mindre du vil ha små grise øjne - ehem)
Til lyshårede med blå øjne: Guld og varme farver passer rigtig godt til disse typer. Har du mørkt hår og blå øjne kan du bruge de samme, samt også pastelfarver som lyserød og lys lilla. Har du grønne øjne så gå efter den lilla! Det får dine grønne øjne til at åbne sig og virke mere intense. Brune øjne og sort hår: Alle varme gyldne farver! Og så kan en mørkeblå virkelig gøre øjne og hår intenst, hvis man gør det rigtigt!
Og husk så!!
LYSEBLÅ ØJENSKYGGE DØDE I 80´erne!
|
|
|
Post by Dina on Oct 28, 2005 19:08:02 GMT 1
*Wow* Det var godt nok nogle gode tips! Dem vil jeg helt klart huske! Glæder mig til at du viser det med billeder! For med mig kan det jo kun gå galt! XD
|
|
|
Post by Angelica on Oct 28, 2005 21:18:19 GMT 1
Lyseblå øjenskygge dødede i 80'erne, men blev genoplivet her i 2005. Har et helt fantastisk lyseblå/sartblå/tydeligblå-øjenskygge sæt. Nårhja, pensler er for det meste det bedste man kan bruge.
|
|
|
Post by Dina on Oct 28, 2005 21:39:44 GMT 1
Tja... Forbinder for det meste blå, med den øjenskygge-farve jeg gik med da jeg var lille! XD Går ikke rigtig med blå, kun evt. hvis jeg har tøj der passer til. Og det har jeg ikke! Hihi...
|
|
|
Post by Angelica on Oct 29, 2005 11:03:04 GMT 1
Jeg bruger den indimellem, men selvfølgelig kræver det en bestemt situation, før jeg folder mig helt ud. Nåh, det var OT. Sorry.
|
|
|
Post by Ragdoll on Nov 4, 2005 17:05:40 GMT 1
Yay !
|
|
|
Post by Dina on Nov 5, 2005 18:44:36 GMT 1
Dagens make-up tip: Tag en hvid øjenskygge og læg fra øjenlågets slutning *Ikke ved vipperne* og op til øjenbrynet. Man skal ikke kunne se den, bare gøre det mere lyst! Tag en let rødlig øjenskygge og læg på selve øjenlåget. Tag så en mærke rød og læg hele vejen rundt hvor øjenlåget slutter. Det giver dybde... Læg så lidt hvid ved øjenåbningen, og ved slutningen af øjet. Og så selvfølgelig mascare!
|
|