|
Post by Ripper on Oct 2, 2005 18:41:14 GMT 1
Selvom jeg var nede på 59 kilo, meget undervægtigt når man tænker på at jeg faktisk skal veje et sted mellem 65-68 Så kan jeg jo tage på igen... Spiser heldigvis normalt igen.... Har genvundet lidt appetit XD
|
|
|
Post by miki on Oct 2, 2005 21:14:41 GMT 1
Wheee *heppe* go Ripper. go ripper XDD
Jeg sys vi alle skal være stolte ^__^
|
|
|
Post by Angelica on Oct 4, 2005 20:10:34 GMT 1
Shadowrose har ret, jeg oprettede aldrig denne tråd for at føre hezt mod folk, som gerne vil tage sig. Jeg oprettede den for at undgå, at folk siger den slags på hyggeture med veninderne, da det giver en ubehagelig stemning. Dette var mest ment som et råb til jer andre om, at I er dejlige som I er. Aldrig ment som en ond hezt. Nu skal jeg sige jer noget; Jeg er nemlig en af dem, som kæmper med mig selv og min vægt. I sidder ikke og disser mig, men siger jeres mening og det er godt. Men pas på med hezt. For at afslutte det, jeg er lidt overvægtig, jeg græder nogle gange, ikke kun på grund af det, men på grund af det hele. Jeg har hadet min krop, jeg har hadet hvert et gram fedt på den, og ved I hvad jeg gjorde? Jeg fornægtede mit køn, da det var tegnet på fedt for mig. Jeg klippede mit hår af og trænede så vidt muligt meget fedt væk. Jeg gik i sultestrike for mig selv, strikede mod fedtet. Jeg ville hellere være kønsløs, intet at falde sammen med. Jeg har aldrig haft noget ønske om at blive en mand, men androgyn. Det var det, som gjorde udslaget til alle mine dumme ideer senere. Jeg har fortrudt mit hår, jeg har fortrut, at jeg ville begå selvmord, for at slippe for mit køn. Jeg har fortrudt, at jeg ikke kunne styre mig. Nu har jeg accepteret mig selv, nu har jeg accepteret, at jeg har et skide køn og at med det køn hører der lidt fedt med. Men jeg har sgu ikke accepteret mit fedt, ved I hvorfor? Fordi der sidder den der lille onde pige i mit hoved og skriger, at jeg er fed. Og hvorfor skriger hun? Fordi en anden dum tøs kaldte sig selv tyk, og det påvirkede mig, fordi jeg er større end hende. Har man dårlig selvtillid lytter man til andre, selvom de lukker bras ud. Og til sidst, en lille note, når jeg sulter mig selv, ved I hvad jeg siger? "Jeg kan ikke huske det i morgen." Med hentydningen til, at jeg ikke vil huske i fremtiden om jeg sultede eller ej. Ej heller vil jeg huske den mad jeg spiste. Jeg vil kun huske, at jeg er fed. Men spiser jeg ikke, så bliver jeg tynd og det vil jeg glædes over i fremtiden. Derfor siger jeg som jeg siger og gør som jeg gør. Forstår I nu denne tråd?
|
|
|
Post by miki on Oct 5, 2005 1:45:34 GMT 1
Angelica<< Jeg har fuldt forstået denne tråds budskab nu. tak.. og kender god lidt til dit. ikke så voldsomt, men min far havde altid for sjov sagt jeg var fed.. gik også i sulte strieke og mosionerede.. endte med ikke rigtigt at kunne noget og hadede også mig selv. Endelig hænger mit liv sammen fodi jeg kan acceptere mig selv og andres meninger om mig. selvom jeg sjældent giver folk ret til at starte med <.< Jeg her også lidt mave på. men er sku stolt f det XD så kan jeg stå fast istedet for at blæse væk som alle de andre bønnestager det vralter rundt på deres stankelben.. ikke for at række ned på tynde mennesker selvfølgelig -.- Men Forstår dig og undskylder ^^''
|
|
|
Post by Ripper on Oct 5, 2005 8:22:00 GMT 1
Miki >> Du? Fed? Ej alle har en lille mave på, b.la. når man sidder ned.... Og hvad andre siger, skal man ikke høre på... Min søster og jeg er beskyldt for anoraksi, men vi ved selv hvad vi er.... Selvom det ikke er ngoet nyt at man tit kritisere sig selv, så skal man tag fat i sig selv og nogle gange kigge i spejlet og sige "I dag ser jeg godt ud"
Og hvad angår budskabet.... Jeg kunen se det forkerte i min tråd, men øh... Ikke rigtig i denne... Men folk ser forskelligt på ting... Og det er da forståeligt vis det giver en lidt dårlige tanke til dagen; men det er jo ikke meningen.... -___-
|
|
|
Post by Frost on Oct 5, 2005 9:02:24 GMT 1
man lære at acceptere sig selv med årene... men man behøver ikke at acceptere overvægt, men lidt fedt er ok ellers er kvinde kroppen, nærmere betegnet hypofysen ikke istand til at udskille de homoner der gør at man får menstruation og altså de homoner der gør at man kan blive gravid... kroppen tror at fordi kvinden er så tynd må der være noget i vejen og lukker så ned for alt andet, at være helt tynd svækker også immunforsvaret og gør en mere modtagelig for sygdomme og kulde...
men hvis man er lidt tyk og bare vænner sig til at gå en aften tur efter middagen,så hjælper det en del, du får forbrændt kalorierne, du får mere energi og et større velvære, da luften og kroppens bevægelse gør at du udskiller flere af de homoner der gør at du føler glæde...
men det var så en anden side af det...
|
|
|
Post by miki on Oct 5, 2005 12:04:53 GMT 1
Frost< Hai. det er sku ikke helt ved siden af det der. godt nok er men VIRKELIG træls og kan gører max ondt <.<;; men.. jeg hader at være syg, f.eks. var jeg forkølet 5 uger inden min somemrferie.. o.o
|
|
|
Post by Dina on Oct 5, 2005 19:03:06 GMT 1
Tja... Jeg syntes egentlig ikke at det er pænt at være tynd. Det er selvfølgelig fair nok for dem der ikke kan tage på. Det er ligesom dem der er overvægtige og ikke kan tabe sig igen... Selvfølgelig prøver de at gøre noget ved det! Men de der "model-tynde-ting"... Før den danske topmodel startede, tittede jeg lige deltagerne igennem. To sider fyldt med ca. 2 gram fedt! Der var kun 2 piger som havde en krop med lidt fedt på. Det sjove var, at jeg syntes at de var de pæneste! Jeg syntes det er fair hvis man har en røv, en mave & nogle lår! Det er jo kvindeligt! Jeg syntes ærlig talt at det er kønnest...
|
|
|
Post by Angelica on Oct 6, 2005 20:35:20 GMT 1
Jeg ved godt, at lidt røv og nøgler er pænt, men nu sidder jeg i denne situation, at jeg udmærket ved den slags, men så er der mine følelser. Er man et normalt menneske, er det oftes følelserne, som får gennemtrumfet deres meninger, ihvertfald hvis man er der, hvor jeg er følelsmæssigt. Min fornuft siger; lidt fedt gør intet. Men mine følelser! De skriger! Hver gang jeg kigger mig i spejlet siger min fornuft noget sødt, men mine følelser rakker ned, de skriger hvor grim og fed jeg er, hvor ulækker og utiltrækkende jeg er. De skriger af min mave, mine lår, mine arme, mine knæ, min hals, min hage, min krop! Den er så grim, den er så fed, den bliver aldrig smuk, den bliver bare blevrende og grim! Og ved I hvad jeg gør? Jeg sulter mig, for mine følelser er stærkest. Jeg sidder nu og ved udmærket, at jeg stadig er sulten, men bare tanken om mad giver mig kvalme. Ved I hvorfor? Fordi jeg spiste lidt slik og tog to portioner til mad (lad mig lige tilføje, at de fyldte et minimum af tellerkenen tilsammen. Svarede til én kvart portion.) Det hele foregår i mig, det hele skriger tab dig! Det er mine følelser og siden min fornuft endnu ikke er bygget op endnu, vinder mine følelser. Jeg ved, at jeg spiste igår, foran tre af de sødeste mennesker i verdenen, og jeg ved jeg åd slik, men jeg ved også, at jeg godt kan få det mad til, at løbe rundt for de næste par dage. Jeg spiser lidt morgenmad, lidt frokost og ellers lidt aftensmad. Og jeg sulter. Om lidt ved jeg også, at så trøstespiser jeg, men den eneste grund til jeg ikke gør det nu er, at noget af slikket smager af sæbe... derfor, det giver mig kvalme. Velkommen til mit sind!
|
|
|
Post by Angelica on Oct 6, 2005 20:36:26 GMT 1
Nårh ja! Jeg tog en kop kakao i toget i dag, jeg nød den ja, men jeg skammede mig også. Hvorfor? Fordi jeg ikke kunne holde mig til det æble jeg lige havde spist...
|
|