|
Post by latitia on Oct 7, 2005 12:22:11 GMT 1
Hvordan ville verden være hvis alle var perfekte ? Hvad er perfekt egentlig ? Kan man ikke være perfekt selvom man er tyk ? Findes der noget som er perfekt? NEEEEJ!
At være tyk er nøjagtig ligeså normalt som at være tynd. Nogle synes at tynde mennesker er pæne og omvendt. Nogle tænder på tynde mennesker og omvendt.
Vil man nogensinde synes om sin egen krop? Vil man nogensinde synes at alle andre er grimmere end en selv? NEEEEJ!
Men sådan er det altså bare ! Sådan er det bare!
Jeg føler mig utilpas i selskab med folk som ikke er ligeså tynde som mig! Jeg føler at de tænker at sådan vil de også se ud. Jeg føler mig utilpas i selskab med folk som er tyndere end mig! Jeg vil nemlig også se sådan ud.
Det er en underlig verden ikk ?
|
|
|
Post by latitia on Oct 7, 2005 12:29:10 GMT 1
Læste lige at Frost skrev, at det er godt at gå en tur efter aftensmad. Det er en meget god ide. Men ved i også det her .. Efter kl. 21 hviler kroppens fordøjelse. Hvis man spiser efter kl. 21 tager man det på. For det bliver ikke fordøjet. Så gør som mig og drop alle de lækre godnat snacks
|
|
|
Post by Dina on Oct 7, 2005 20:19:43 GMT 1
Det er egntlig ret skræmmende, når man tænker på hvad man er villig til at gøre, for at få den krop man ønsker. Men er der nogen der har fået den "perfekte krop?" Nej vel? Intet er perfekt, for alle folk har forskellige meninger! Både på godt og ondt... Det må man lære at leve med... Desuden... De mest kritiske øjne der nogen sinde kommer til at se på din krop, er dine egne. Jeg kender det der med at mine øjne lyver for mig. De ser hver eneste ting på min krop der er fed, blævret osv. Men er folk egentlig ikke lige glade? Hvis bare man har det godt sammen med de mensker man elsker, så behøver man det slet ikke! Men det kan man jo ikke være hele tiden...
|
|
|
Post by Frost on Oct 13, 2005 12:11:04 GMT 1
har erfaret at pilates er godt!
|
|
|
Post by miki on Oct 13, 2005 15:33:40 GMT 1
Dina<< enig. man kan ikke værer "perfect" det er bare et ord som en elelr anden har fundet på!
Det er lige som ordet "normal" det eksistere, men er umuligt.. man kan bare ikke værer "normal" lige så snart folk mener de er "normale" er de jo ikke som alle os andre.. altså, "unormale"
Det man derimod kalder "normalt" er det vi andre kalder gennemsnittet.. det er ikke de "Normale" mennesker det snakker dansk i Danmark.. det er Gennemsnittet....
ved ikke helt hvad det her skulle til for, men vel at støtte op det Dina skrev <.<;;
|
|
|
Post by Dina on Oct 13, 2005 18:49:58 GMT 1
Hmm... Det handler bare om at være tilfreds med sig selv. Men bliver man overhovedet det? Jeg har i hvert fald ikke prøvet det endnu, men jeg skal nok sige det hvis jeg gør! XD Man bliver træt af ting man har haft noget tid. Det kan være man liige syntes at den top er vildt fed, eller man liige syntes at den nye bog man har lånt er fantastisk. Men det ændrer sig! Ens meninger ændrer sig... Nogle vil nok sige at de modnes... Det der er helt sikkert er i hvert fald, at man aldrig vil plive tilfreds! Men man lærer jo at leve med det! Man kan være glad for sig selv, men man syntes nok aldrig at man er helt perfekt!
|
|
shadowrose unlogged
Guest
|
Post by shadowrose unlogged on Oct 17, 2005 21:32:04 GMT 1
er meget glad for det Angelica skriver. Det er rart at blive støttet, selvom jeg har det omvendt. Jeg er for tynd og føler mig for tynd. Jeg har svært ved at spise meget. Jeg spiser meget langsomt, tygger længe på maden og bliver derfor hurtigere mæt. Desuden glemmer jeg ofte at spise hvis ikke nogen minder mig om det (glemte engang at spise to døgn fordi jeg var alene hjemme :S ) Vil gerne slå i bordet. Mange af jer sidder nu - selvfølgelig for at støtte op om Angelica - og siger "det er slet ikke pænt at være tynd" ved med min fornuft at det bare er for at støtte hende og sige hun er god nok, men det gør så ondt indeni. For.. man siger aldrig (har i hvert fald aldrig hørt det) "Hvor er du bare alt for tyk, du skal vist IKKE have mere at spise" eller.. "det er altså ikke pænt du er så tyk!" til en overvægtig. Derimod er det fuldt ud tilladt at sige "Du ser jo syg ud!! Nu må du spise noget mere!" til en undervægtig og "Vi skal ikke have nogle anorexi ofre her.." o.lign. første sætning sagde min mors faster til mig, anden sætning sagde min lærer til mig i sidste uge.. Det er ikke særlig rart at være for tynd. Folk beundre det og synes samtidig det er tilladt at rakke ned på en - for man er jo så "perfekt" - det så hele den perfekt snak igen.. Mine veninder kan kigge misundeligt på mine tynde ben. Men tænker ikke på at jeg ikke kan købe støvler fordi mine ben er så tynde at man ikke kan snøre støvlerne helt ind til benet, og det ser bare ikke godt ud med støvler der sådan slasker om benene! .. de tænker heller ikke på at jeg næsten aldrig kan finde mig nogle bukser der sidder ordenligt (har 2 par bukser der næsten sidder acceptabelt), fordi mine ben er for tynde, mine hofter for smalle og min røv for lille. Det er et helvede! Kan heller ikke gå med shorts, det ser simpelthen ud som om der kommer et stankelben vandrende så. Med shortsne sjaskende om benene - nææh hvor charmerende! Tænk lige over dette næste gang I rakker tynde ned for at få det bedre selv
|
|
|
Post by Frost on Oct 18, 2005 9:57:57 GMT 1
overvejet at træne? det bygger muskler op og så tager du på i vægt, det giver dig også mere appetit... kender en pige med samme porb som du,hun vejer 46kg og er 170cm høj, hun gør alt hvad hun kan for at tage på men intet virker....
|
|
|
Post by Dina on Oct 18, 2005 16:08:24 GMT 1
Det er rigtigt Shadowrose... Der er faktisk rigtig mange der syntes det er ok at sige, "Du skal altså tage mere på!" Osv til folk. Jeg går det ikke, for jeg ved godt at de selv ved det. Og også at de prøver at tage på... Mange tror at det er lettest at tage på, men man skal jo også huske at der bare er nogle der ikke kan tage på! Men man bliver nok aldrrig fuldstændig tilfreds med sig selv. Og hvis man skulle blive det, så vil man altid syntes at en anden er pænere end en selv...
|
|
|
Post by Angelica on Oct 18, 2005 17:13:28 GMT 1
Rigtigt, det er heller ikke i orden at rakke ned på tynde mennesker.
|
|