|
Post by latitia on Oct 7, 2005 12:42:07 GMT 1
[glow=red,2,300]RELIGION ?[/glow] Synes lige at der sådan manglede en side med religion. Hvad tror I på angående religion ? Er I kristne, satanister, ateister, wicca osv. ? Hvorfor? Hvor meget går I op i religioner? LAD OS DISKUTERE DETTE SPÆNDENE EMNE
|
|
|
Post by latitia on Oct 7, 2005 12:45:43 GMT 1
Lad mig starte.
Jeg er IKKE kristen, tror bare slet ikke på at gud skabte noget som helst. Har aldrig købt et kors og nægter at bære dem. Jeg er dog konfirmeret, men det er jo flad at ens egne meninger ændres =\ meget endda.. Jeg er IKKE satanist, tror ikke rigtig på satan og helvede. Men er inspireret =) også af pentagrammer =O Wicca har jeg prøvet at læse lidt af, men tror ikke jeg besidder sådanne kræfter. Jeg er nok mere ateist. Tror mere på the big bang med bakterier osv.
Har tænkt over satanismen. Hvem ved hvad det går ud på ? Vil I fortælle =) Også wicca ..
|
|
|
Post by Frost on Oct 7, 2005 14:26:58 GMT 1
jeg er traditionel heks (ikke wiccaner) men det er mere en livsstil end en religion, men jeg er meget inspireret at asa- vanetroen... det betyder meget for mig, det er noget som jeg tænker over i min hverdag... hvorfor? det ved jeg egentlig ikke, det er det rigtige for mig og sådan har det været siden jeg var en lille pige og byggede et alter i baghaven hvor jeg ofrede mælk og småkager til småfolkene kik evt på www.sataniskforum.dk det er dks største og mest seriøse... og www.wiccadk.dk og www.wiccan.dk
|
|
Rikuke
Tokyo Student
Well .. Hello there :D
|
Post by Rikuke on Oct 7, 2005 17:13:11 GMT 1
er en slags blanding af kristen og romersk katolik
|
|
|
Post by Dina on Oct 7, 2005 20:22:24 GMT 1
Tja... Jeg er kristen! Men det er ikke det der multi-kristen! Hmm... Det med religion er et helvedes svært emne! *SUK* Jeg går med kors, jeg går med mange ting der står for det omvendte... Det er ikke sådan der er noget jeg tror helt vildt på!
|
|
|
Post by miki on Oct 7, 2005 22:13:05 GMT 1
er begyndt at tvivle igen. en ting er 1005 sikkert. selvom jeg er døbt og konfirmeret er jeg IKKE kristen <.< det er, fra min syns vinkel, en underlig tro.. sååh.. er en blanding af wicca, atheist og satanist
|
|
|
Post by Noir on Oct 8, 2005 10:03:39 GMT 1
Hvis man tror på satan og helvede må man vel også tro på gud... Satan og helvede hører jo til i den kristne tro...
nå nevermind det
Jeg er IKKE kristen! Jeg forstår heller ikke dem der seriøst tror på at gud skabte os. "Neeej, vi nedstammer fra Adam og Eva... " uhm, noo, I don´t think so..
Jeg er ikke ateist, for så ville det betyde at jeg ikke tror på noget som helst, og det gør jeg måske et eller andet sted. Nogle ser det som en "tro", andre ser det som logik. Jeg tror på urtemedicin fx. Det synes jeg er logik, at det virker. Men det er ikke min tro, det er min logik. Ellers hælder jeg til asatro, men det er ikke ensbetydende med at jeg tror det er Tor der kører over himlen, når det tordner. Det er bare den tro jeg har det bedst med... Ingen underlige, u-logiske ting til mig...
Men selvfølgelig tror jeg på at vi nedstammer fra aberne og baktierier osv...
Jeg er døbt (havde jo intet valg), konfirmeret (og hvad ved man dog i den alder) - dog i et gravkapel kan jeg trøste mig selv med!
|
|
|
Post by Ripper on Oct 9, 2005 16:28:38 GMT 1
Atheist, and nothing more......
|
|
|
Post by latitia on Oct 11, 2005 13:11:54 GMT 1
Neej hvor spændende Jaeh det rigtigt noir, satan og helvede hører jo ind under den kristne tro, men hvis du er kristen ser du ned på satan hvis du er satanist ser du ned på gud .. Alt det der ulogiske vrøvl er bare for meget ..
|
|
|
Post by Ripper on Oct 11, 2005 15:34:03 GMT 1
Makes sense... Selvom "se ned på gud" lyder komisk XD
|
|