|
Post by latitia on Oct 11, 2005 18:52:59 GMT 1
Hehe det gør det egentlig ;P Læste i kristendom i skolen, at der stod i bibelen at : "Man må ikke spise noget med blod i !" Det betyder at man skal være vegetar hvis man er fuldt ud kristen ..
|
|
|
Post by Noir on Oct 11, 2005 23:39:57 GMT 1
Tog en test... Prøv alle at tage den og SVARE ÆRLIGT! (Bare kopier teksten og set ind) MIT SVAR: You scored as Satanism Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 92% atheism 88% Paganism 79% Buddhism 58% Islam 54% Judaism 50% agnosticism 42% Christianity 13% Hinduism 8% Her er den: quizfarm.com/test.php?q_id=10907
|
|
|
Post by Ripper on Oct 12, 2005 8:19:29 GMT 1
You scored as Satanism
Your beliefs most closely resemble those of Satanism! Before you scream, do a bit of research on it. To be a Satanist, you don't actually have to believe in Satan. Satanism generally focuses upon the spiritual advancement of the self, rather than upon submission to a deity or a set of moral codes. Do some research if you immediately think of the satanic cult stereotype. Your beliefs may also resemble those of earth-based religions such as paganism. Satanism 96%
agnosticism 96%
Buddhism 83%
Hinduism 83%
Paganism 79%
Christianity 75%
Islam 75%
atheism 75%
Judaism 58%
|
|
|
Post by Frost on Oct 12, 2005 9:55:59 GMT 1
You scored as Paganism.
Your beliefs are most closely aligned with those of paganism, Wicca, or a similar earth-based religion. You may also follow a Native American religion.
Paganism 96%
Satanism 83%
Buddhism 79%
Hinduism 67%
agnosticism 58%
atheism 46%
Judaism 46%
Islam 42%
Christianity 25%
|
|
|
Post by miki on Oct 12, 2005 23:43:27 GMT 1
You scored as Paganism.
Your beliefs are most closely aligned with those of paganism, Wicca, or a similar earth-based religion. You may also follow a Native American religion.
Paganism 83%
Buddhism 79%
atheism 79%
agnosticism 75%
Christianity 63%
Satanism 58%
Judaism 54%
Islam 54%
|
|
|
Post by latitia on Oct 13, 2005 1:18:52 GMT 1
You scored as Paganism
Your beliefs are most closely aligned with those of paganism, Wicca, or a similar earth-based religion. You may also follow a Native American religion. Paganism 88% Satanism 71% atheism 54% Buddhism 50% Hinduism 50% agnosticism 50% Judaism 42% Islam 38% Christianity 4%
|
|
|
Post by Angelica on Oct 18, 2005 17:27:45 GMT 1
You scored as Buddhism.
Your beliefs most closely resemble those of Buddhism. Do more research on Buddhism and possibly consider becoming Buddhist, if you are not already. In Buddhism, there are Four Noble Truths: (1) Life is suffering. (2) All suffering is caused by ignorance of the nature of reality and the craving, attachment, and grasping that result from such ignorance. (3) Suffering can be ended by overcoming ignorance and attachment. (4) The path to the suppression of suffering is the Noble Eightfold Path, which consists of right views, right intention, right speech, right action, right livelihood, right effort, right-mindedness, and right contemplation. These eight are usually divided into three categories that base the Buddhist faith: morality, wisdom, and samadhi, or concentration. In Buddhism, there is no hierarchy, nor caste system; the Buddha taught that one's spiritual worth is not based on birth. Buddhism 92% Hinduism 75% agnosticism 71% Paganism 63% Satanism 54% atheism 50% Christianity 46% Islam 42% Judaism 25%
|
|
|
Post by Angelica on Oct 18, 2005 17:28:35 GMT 1
-Der er et stort problem, jeg tror på, at der er en gud, måske flere. Buddhismen har ingen guder.
|
|
|
Post by Angelica on Oct 18, 2005 17:36:25 GMT 1
Latitia: I følge biblen må man ikke have sex, man skal vise den anden kind til, man skal gøre dit og dat. Men hvis man vil være fuldt ud kristen, behøver man ikke følge biblen til punkt og prikke. Husk på, at biblen blev skrevet af mennesker og ikke af Gud.
Og omkring spørgsmålet hvad jeg tror på; jeg er Romersk-Katolsk troende, også bare kaldet katolik i almindelig tale. Jeg er blevet døbt, har fået første kommuniun og er blevet firmet, hvilket betyder, at jeg er voksen katolik. Hvis I vil vide noget, så spørg, jeg svarer med største fornøjelse.
Ellers er jeg normalt søgende, jeg knytter mig ligenu til katolismen, da det er den, som giver mig svar og som altid har været der. Men jeg har skam både været inde for satanismen -den som er mindst udbredt med Satan som gud- Wicca, lidt asa-tro o.s.v. Det der nok har givet mest svar på mine spørgsmål, var nok bare min egen lille naturtro dengang jeg knyttede mig til den. Grunden til at jeg har været igennem mange forskellige religioner er simpel; jeg søger efter et svar og en forståelse, som passer til min egen, men ligegyldigt hvor jeg kom, har der været mangler og for store huller til, at jeg har kunnet stole på det. Dertil er jeg så bare blevet hjernevasket til at tro, at katolismen er den eneste sande tro og det er sgu lidt svært at smide af sig.
|
|
|
Post by Dina on Oct 18, 2005 21:29:08 GMT 1
Jeg har nu ikke sådan "hoppet" rundt i de forskellige religioner. Jeg tror at man skal lære en masse om de forskellige trosretninger, og hvis der så er en som man inderligt tror på og går ind for, skal man jo vælge den... Jeg respektere andre folks tro... Det gør jeg virkelig! Men vil ikke selv sige at jeg er multi-troende på nogen måde...
|
|