|
Post by Angelica on Oct 19, 2005 9:15:26 GMT 1
Jeg er heller ikke multitroende, jeg er søgende. Og ja, hvis man finder Troen, så bør man da konvetere til den. Men man skal være sikker på sit valg.
|
|
|
Post by Dina on Oct 19, 2005 16:48:55 GMT 1
Ja... Det er rigtigt! Men det er meget svært at finde den rigtige... Man må bare lede længe nok!
|
|
|
Post by Dina on Oct 19, 2005 16:49:13 GMT 1
Hvis man altså gider at have en religion! XD
|
|
|
Post by Angelica on Oct 21, 2005 12:06:57 GMT 1
Hvis man ikke er ateist ja, men siger det ikke sig selv? Hvis man er søgende?
|
|
|
Post by Ripper on Oct 21, 2005 12:14:00 GMT 1
Jeg har faktsik gået og tænkt noget så grundigt over hvad fanden jeg er Er der et ord for alt-troende? I dunno... Til tider, når man bare har brug for et håb, så er det, bl.a derfor Gud siges at være blevet opfundet (?!), så er det man vender ansigtet mod himlen og "ber", gud fader og amen... Især når man til tider er så hjælpeløs som man er... Jeg vil da indrømme at jeg aldrig snakker med selveste Gud, men med månen oÔ Har altid haft noget med månen... Jeg har bare haft brug for at tro på noget, for at danne mig et håb.... Når man er ateist, så tror jeg ikke helt på at man ikke tror på noget overhovedt.... Men what do I know? Not much
|
|
|
Post by Angelica on Oct 21, 2005 19:41:30 GMT 1
Ateist er når man ikke tror på noget. Der er intet.
Her er en af grundene til, at jeg ikke burde være Katolik: Jeg omtaler naturen som hanner og hunner, som guder eller i retning af guder. Jeg tror på, at der er kræfter, større end os, men at de er i et hieraki.
I don't know, what I am. Måske burde jeg undersøge, om der er en anden tro for mig?
|
|
|
Post by Dina on Oct 22, 2005 20:28:41 GMT 1
Hmm... Egentlig har jeg ikke rigtigt styr på, hvilken trosretning jeg vælger. Hvis jeg da vælger nogen! Men jeg tror på at alle kommer ud for et tidspunkt, hvor de bare har noget at tro på. Når alt virker så forbandet håbløst, at man tror det er løgn. Så er det bare godt at have noget at holde fast i, og tænke på... Som kan føre en igennem det!
|
|
|
Post by Frost on Oct 22, 2005 21:41:12 GMT 1
det er jo ikke nødvendigt at have en tro, mange mener jo også at tro kun er for svage mennesker der ingen tro har på dem selv...
|
|
|
Post by Dina on Oct 22, 2005 21:43:10 GMT 1
Det er rigtigt nok... Men på den anden side. Jeg finder det svært ikke at have en tro. At tro at når man dør, så er der bare intet. Alt det der... Ikke lige noget jeg kan forholde mig til!
|
|
|
Post by Angelica on Oct 23, 2005 17:18:23 GMT 1
Jeg er katolik, og det er troen for mig. Dem som kender mig, vil måske vide, at jeg ikke er svag. Og når jeg er svag, så er det ikke noget troen kan hjælpe mig med. Jeg giver ikke gud skylden for det dårlige der er sket, jeg giver ikke satan skylden, jeg takker ikke gud for det gode der er sket, ikke hvis jeg kan se, at det er mig selv eller andre, som har gjort det. Jeg beder derimod gud om, at mine afdøde må have det godt, at den dødsenssyge nabo bliver rask og den slags, som jeg ikke har nogen indvirken på. Jeg regner ikke med at få et svar, men jeg ved, at mine bønner bliver hørt. Om der så sker noget, er sgu det samme. Jeg beder til Jomfru Maria virkelig ofte, hun er alt det, jeg aldrig bliver. Jeg ser op til hende, at hun kunne være så from og var det så stærkt, at gud udvalgte hende til at blive Jesu moder.
|
|